El coronavirus i el confinament han portat les nostres emocions al límit. Estrès, preocupacions, problemes, convivència i incertesa. En aquest mar de dubtes algunes persones han notat una libido molt accentuada, mentre que altres se l’han trobat sota terra.
“Hi ha moltes coses que influeixen en la libido d'una persona”, explica la psicòloga del Centre de Psicologia Dendros Eva Aguilar. “Si tinc una religió molt marcada ho viuré des del sentit de la reproducció. Ara parlar del desig de la dona s’ha normalitzat, però fa uns anys no era així. Els moments vitals marquen com vivim la sexualitat”, subratlla.
El que també ens marca, diu, són les experiències sexuals que hem tingut al llarg de la vida. I, com no podria ser d’una altra manera, la situació actual: “Si pensem en la possibilitat que una persona ens pugui contagiar o no, estarem desconnectats del nostre cos, no estarem gaudint”. D’aquesta manera, recorda que “si jo tinc por, el meu organisme està en perill. I per tant, les funcions que no són imprescindibles passen a un altre terme”. “Si els meus pares s’han mort per coronavirus, l’últim que vull és fer sexe”, puntualitza.


Si vols llegir tota la entrevista pots clicar a la foto